jueves, 12 de marzo de 2015

Les xarxes socials

2.1 WEB 1.0,WEB 2.0 I WEB 3.0

Web 1.0

El web primitiva, la del segle 20, era aquella que es caracteritza principalment per ser unidireccional i realitzada sobre continguts estàtics. Les primeres pàgines que vam veure a Internet publicaven continguts de text que, un cop publicats, no s'actualitzaven llevat que el "webmaster" modifiqués aquests continguts i tornés a pujar la web de nou a internet.

El web 1.0 tenia un caràcter principalment divulgatiu, i van començar a penjar Internet documents i informació principalment cultural. A poc a poc les empreses van començar a prendre part i les primeres webs d'empresa van sorgir, amb dissenys molt pobres (no hi havia eines, ni tecnologia, ni connexió suficient com per fer-ho millor) i continguts que ràpidament quedaven antiquats en ser complex actualitzar-los.

Web 2.0
El web 2.0 es seient a mitjans de la primera dècada d'aquest segle. Sustentada sota unes connexions a internet evolucionades (ja teníem ADSL), i millors eines per desenvolupar web, millors servidors, etc., el web 2.0, també anomenada "la xarxa social", plena Internet de blocs, wikis, fòrums i finalment, xarxes socials. L'objectiu de la web 2.0 és la compartició del coneixement, és la web col·laborativa i ha estat un dels atractius principals per atraure usuaris (només cal veure els usuaris de Facebook que, fins facebook, no tocaven un ordinador).

Web 3.0
El web 3.0 és la web semàntica, la web del núvol, el web de les aplicacions i el web multidispositiu. Avui en dia ja no només utilitzem ordinadors per connectar-nos a Internet. Els tablets, smartphones, i fins i tot els mapes interactius, algunes botigues, i en un futur no llunyà l'automoció estarà consumint Internet.

El web 3.0 es presenta com una web intel·ligent (encara que creiem que per això encara falta bastant), i principalment aprofita el núvol per a prestar serveis a l'usuari i eliminar la seva necessitat de disposar de sistemes operatius complexos i grans discs durs per emmagatzemar la seva informació.

I tornant al principi, és curiós que després de gairebé 20 anys d'internet, hi hagi encara avui dia tantes empreses que segueixen torçant la cara a internet.


2.2 COMUNITATS VIRTUALS
Són grups de persones amb les quals es comparteix algun interès en comú, és una activitat habitual de gran part dels éssers humans, des de sempre, en l'espai físic. En el marc d'Internet també resulta habitual la formació de cibergrups o comunitats virtuals. És gestionada per un responsable de comunitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario