2.1 WEB 1.0,WEB 2.0 I WEB 3.0
Web 1.0
El web primitiva,
la del segle 20, era aquella que es caracteritza principalment per ser
unidireccional i realitzada sobre continguts estàtics. Les primeres
pàgines que vam veure a Internet publicaven continguts de text que, un
cop publicats, no s'actualitzaven llevat que el "webmaster" modifiqués
aquests continguts i tornés a pujar la web de nou a internet.
El web 1.0 tenia
un caràcter principalment divulgatiu, i van començar a penjar Internet
documents i informació principalment cultural. A poc a poc les empreses
van començar a prendre part i les primeres webs d'empresa van sorgir,
amb dissenys molt pobres (no hi havia eines, ni tecnologia, ni connexió
suficient com per fer-ho millor) i continguts que ràpidament quedaven
antiquats en ser complex actualitzar-los.
Web 2.0
El web 2.0 es
seient a mitjans de la primera dècada d'aquest segle. Sustentada sota
unes connexions a internet evolucionades (ja teníem ADSL), i millors
eines per desenvolupar web, millors servidors, etc., el web 2.0, també
anomenada "la xarxa social", plena Internet de blocs, wikis, fòrums i
finalment, xarxes socials. L'objectiu de la web 2.0 és la compartició
del coneixement, és la web col·laborativa i ha estat un dels atractius
principals per atraure usuaris (només cal veure els usuaris de Facebook
que, fins facebook, no tocaven un ordinador).
Web 3.0
El web 3.0 és la
web semàntica, la web del núvol, el web de les aplicacions i el web
multidispositiu. Avui en dia ja no només utilitzem ordinadors per
connectar-nos a Internet. Els tablets, smartphones, i fins i tot els
mapes interactius, algunes botigues, i en un futur no llunyà l'automoció
estarà consumint Internet.
El web 3.0 es
presenta com una web intel·ligent (encara que creiem que per això encara
falta bastant), i principalment aprofita el núvol per a prestar serveis
a l'usuari i eliminar la seva necessitat de disposar de sistemes
operatius complexos i grans discs durs per emmagatzemar la seva
informació.
I tornant al
principi, és curiós que després de gairebé 20 anys d'internet, hi hagi
encara avui dia tantes empreses que segueixen torçant la cara a
internet.
2.2 COMUNITATS VIRTUALS
Són
grups de persones amb les quals es comparteix algun interès en comú, és
una activitat habitual de gran part dels éssers humans, des de sempre,
en l'espai físic. En el marc d'Internet també resulta habitual la formació de cibergrups o comunitats virtuals. És gestionada per un responsable de comunitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario